Leírás

A hűséges társ, kísérő, barát, az igaz Vándor ... Élete, történetei, kalandjai. Egy igaz élet igazi történetekkel, igazi kalandozásokkal. Ő Zsömi, az Igaz Vándor!

Kérés

A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is. Elviheted ha kell, nem bánom, de ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való! Köszönettel: MJ

Keresés

"Inkább azt mondom el, hogyan élt." (Az utolsó szamuráj. 2003)

2019. július 16., kedd

Nyaralásaink, kirándulásaink.

Fotó 2010.07.13. Sopron - Lővérek

Az együtt eltöltött 15 évünk után, az idei esztendő volt az első év amikor az Igaz Vándor nélkül keltünk vándorútra.
Zsömi imádta a nyaralásokat, kirándulásokat.

Az idei nyaralásunk pár napja átfedésben volt a 2010-es nyaralással, például a 13-i nap, ami az idei utolsó napja volt, a 2010-esnek pedig a második.
Ilyen véletlen egybeeséseket produkál az élet. ... És a halál.

2004-ben került hozzánk, az évben volt az: Egymásra találás.
Még abban az esztendőben megmártózott a Balatonban, és Csepelen a Dunában. Két hetet nyaralhatott: Csepelen.
De megjárta Fehérkő várát és Gólyavárt Dombóváron, a Schlossberg - templomromot Mecseknádasdon, Pécsvárad várát, Máré várát Szászváron, a Rezi várat, Simontornyát, Ozorát.
Ennyi visszaemlékezést természetesen nem fogok belinkelni, az adott évszám alatt fellelhetők a beszámolók itt a Zsömi blogon. Most már emlékblogon.

2005-ben szintén mártózhatott a Balaton lágy vízében és járt a Csillagvárban Balatonszentgyörgyön, járt Szentendrén is a családi találkozón. Voltak történések, ... az év: Elszaladt.

2006-ban. Előző évben én jártam a halál árnyékában, ebben az évben meg ő, ezért hát lassítottunk kicsit. Azért járt velünk több alkalommal is Budapesten, ismét elmentünk Szentendrére is a találkozóra és amiről eddig nem szóltam, hát a rendszeres Deseda séták, pecák.

2007-ben Tatabánya,  Öregvár Tatán, Komárom és Komarno az erődök, Vitány vára, a Gesztesi vár, Zsámbék, Tatabánya, Vértesszentkereszt, Csókakő, Diósgyőr, Boldogkő vára, és a legemlékezetesebb: Füzér bevétele! És hát az általa olyannyira szeretett Duna, imádta benne a fürdőket, és megtekintette velünk Dunaföldváron is a várat.
Még ebben az évben a Thury várat Várpalotán, a Cseszneki várat, Zádor várát és Csobánc erősségét.
Majd a befagyott, havas Balatont és a behavazott Szigetvár várát. Bepótoltuk az előző szűk esztendőt.

2008-ban kezdtünk Csővár várában, majd a Bujáki vár, folytatódott Vácon, Verőce - Magyarkút, Nógrád vára, Somoskő, Füzér ismét, Fülek vára, Ipolytarnóc -ott láthatott igazi őserdőt dinókkal- de megjárta velünk Sirok várát és az üregeket,Nógrádsápon az erődítés templomot, a Szalajka - völgyet, a Regéci várát,Sárospatakon a Rákóczi várat és Drégely várát.

2009-ben Nagybörzsönyben járt az Öreg templomnál, majd Nagybörzsöny illetve Perőcsény melletti Salgóvárban, megkerestük Zuvárat és jókat sétáltunk Verőcén, őkelme fürdött a Dunában, nagyokat pihentünk Magyarkúton a kis házban. Abba az esztendőbe még belefért Paloznak a családi találkozón és Budapest a Városligeti tóval, majd novemberben ismét Paloznak, de akkor már csak hármasban.
De ebben az évben ismét jártunk Sirokon és még Szanda várában is. Veresegyháza -medvefarm.

2010-ben Pomáz, Pomáz mellett a díszlet Egri vár, Szarkavár, Szentendrei nyaralás a Dunával, sétákkal, kirándulásokkal. Később egy út alkalmával Zalaszántó, Tátika vára és a Rezi vár. És hát persze a Deseda tó, a Deseda arborétum, a csónak és pecatúrák. Fertőhomok, Fertőrákosi kőfejtő, Sopron. Pécs.

2011-ben  Szállás Perkupán Rudabánya, Jósvafő, magas Torna vára, Martonyi kolostor, Verőce - Magyarkút, a Dera-szurdok, Szádvár, Szendrő várai, Budapest, az apácakolostor a Nyulak szigetén.

2012-ben szállás Nagyvisnyón, Bükk-vidék Bükkszentlélek a pálos rendiek kolostora, Gerenna vára, Dédes vára, Cserépvár, Ördögtorony, a barlanglakások Cserépváralján, Lillafüred, Lázbérci víztározó Szalajka-völgy, Sirok vára ismét, Szarvaskő, Dobogókő, végig a Rám-szakadékon. Velencei tóban egy jó fürdés. Szentendre és hát ugye a Duna a fürdőzésekkel. Belefért az esztendőbe a Balaton, Paloznakon vitorlázhatott és úszhatott egyet olyan messze a partoktól ahol kevés kutya járhatott.

2013-ban szállás Felsőpáhokon, Gyenesdiás környéke a Balaton felvidék a kőfejtőben, Boncsostető, Óvár - Szigliget, Szentendre, újra a
Rám - szakadék, Esztergom, Mária Valéria híd.
És természetesen sok vízi és szárazföldi túra a Desedán és környékén. Végigeveztük a tavat oda s vissza, sok peca és sok gombakeresés.

2014-ben Örvényes, a kőtenger, Hegyestű, Tihany, Paloznak. Verőce - Magyarkút, Vác, Zádor-vár, Szentkút Somogybabod mellett, és végül, de nem utolsónak Szeged.

2015-ben Paloznak, Somlyó hegy, Tihany, Visegrád, a Holdvilág-árok, és hát Szentendre. És kivételesen nem csak a Desedán, de pecáztunk egyet Somogysárdon is.

2016-ban szállás Badacsonytomaj, Badacsony, Salföld a Salföldi bánya, a Pálos kolostor, fürdés a bányatóban. Jártunk Tapolcán, szokás szerint Budapesten többször is, és végül de nem utolsóként Somogyváron.

2017-ben szállás Gyopárosfürdőn. Budapest, sok-sok Deseda, Mórahalom, Nagymágocs, Balaton és kompoztunk egyet útnak Paloznakra.

2018-ban Budapest Óbudai-sziget, Kaszó, szállás Hegyhátszentjakabon, Vadása-tó, Őrségi Nemzeti Park Lápok háza Szőce, Zalalövő, Szentgotthárd, Körmend, Csákánydoroszló, és .....
07.19-én Csákánydoroszló, ..... majd 09.03-án megkezdtük életünk legkeményebb harcát .....

Biztosan van, esetleg több minden is, ami kimaradt, kifelejtettem a felsorolásból. De hát ez soha nem lehet teljes. Mert nem csak ez volt a mi életünk. Ez csak egy része. Bármennyire is hosszúnak tűnik a lista, ez csak egy kis része. Fontos, de a kisebb része!

Nyaralásaink, kirándulásaink, útjaink emlékére!