Leírás

A hűséges társ, kísérő, barát, az igaz Vándor ... Élete, történetei, kalandjai. Egy igaz élet igazi történetekkel, igazi kalandozásokkal. Ő Zsömi, az Igaz Vándor!

Kérés

A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is. Elviheted ha kell, nem bánom, de ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való! Köszönettel: MJ

Keresés

"Inkább azt mondom el, hogyan élt." (Az utolsó szamuráj. 2003)

2016. október 14., péntek

Nagycenki óriás

2010.07.14. Nagycenk.
Ez egy vegyes bejegyzés lesz, a szöveg egy része már megírt, megjelent az MJ - Vándor blogban a fotók egy része szintúgy, s itt kiegészült.

 - Széchenyi-kastély Nagycenk. A kastély épületegyüttese 1750-re készült el Gróf Széchenyi Antal generális rendelkezésére. Áttervezték, bővítették, korszerűsítették, mígnem végleges formát öltött 1860-ra. Engem leginkább a kastélyt körülvevő park ragadott meg. Hatalmas platánjaival, örökzöldjeivel. Látható itt himalájai fenyő, kaukázusi jegenyefenyő, óriás mamutfenyő és több más, hazánkban ritkaságszámba menő növény. -

- Óriás az óriások közt! Hatalmasra nőtt példánynak törzse, mindjárt a kapun belépve "belébotlottunk". Olyan kis törpének érzi magát az ember miközben megkerüli és közben tisztelettel vegyes ámulattal felnéz a csúcsára! Kora százhúsz év, kerülete öt méter és magassága negyven! -

- És íme az Óriás "békaperspektívából" nézve. Engem teljesen lenyűgözött. Mint korábban már említettem nagy kedvelője és tisztelője vagyok a vénségesen vén óriásoknak. Életükben is lenyűgözőek és halálukban is tiszteletet parancsolók. Mindig különös érzés fog el, mikor egynek-egynek a lombja alatt állva arra gondolok, emberi élettel nem mérhető időknek tanúi, tudói ők! -

Azért választottam kiegészítésként ezt a fotót, mert úgy gondoltam ez ritkán megörökített és megjelenített dolog lesz. Szerintem ritkán fotózzák egy ló sírját s úgyszintén ritkán publikálják.
Zsömi lerótta tiszteletét egy másik nagy kedvenc sírjánál.

Itt pedig, kissé megfáradtan a nagy séta után, bevackolt a verdába. Útra kész. Mehetünk tovább, új látnivalók, új kalandok, izgalmak felé. Úgy is tettünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése