Leírás

A hűséges társ, kísérő, barát, az igaz Vándor ... Élete, történetei, kalandjai. Egy igaz élet igazi történetekkel, igazi kalandozásokkal. Ő Zsömi, az Igaz Vándor!

Kérés

A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is. Elviheted ha kell, nem bánom, de ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való! Köszönettel: MJ

Keresés

"Inkább azt mondom el, hogyan élt." (Az utolsó szamuráj. 2003)

2016. február 29., hétfő

Vértesszentkereszt

2007.07.13. Vértesszentkereszti apátság
Romegyüttes.
Ez egy roppant mód gyors látogatás volt Csókakőre menet. Gondoltam, ha már útba esik megtekintjük. Nem nagyon sikerült. Mindössze ezt a két fotót tudtam "elcsenni".
Megközelíteni nem volt nagy történet, akkortájt legalább is nem, egészen a kapuig lehetett kocsival feljutni, a murvás úton. Odáig s nem tovább. A feltárás, állagmegóvás, hozzáépítés alatt álló romegyüttest kerítés övezte, bévül udvariatlan népséggel.
Hiába köszöntem be, csak megbámultak, majd szó nélkül odébb álltak. Ráadásul kis idő elteltével a kerítés belső felén megjelent két jól megtermett rottweiler.

Láttukra, Zsömi és a lányok azonnal visszaültek a kocsiba. Én úgy döntöttem, ha már feljöttem ide, akkor hiába a két őrző mészáros és a bujkáló tahók, lövök pár kockát. Nem alaptalanul illetem így őket, mert azok után hogy a köszönést sem fogadták, majd a kutyáikat nem hívták vissza, még észrevettem, megpróbálnak takarásban maradni s közben folyamatosan figyeltek.
A restaurálásban meglehet hozzáértők voltak, de a rejtőzködésben nem. Én kívül ballagtam a kerítés mentén, a két harci eb meg belül kísért, míg a faragatlanok figyelő szemei meg a kocsi, meg a felvonulási konténer mögül leste minden mozdulatom. A kerítést olyan ügyesen húzták fel, hogy nyomvonala és a magas, fás növényzet miatt ez a két értékelhető exponálásra nyílt mód. Szóval. Most is "füstölgök" még kicsit, ha eszembe jut a viselkedés, mert két hölgy kíséretében nem hiszem, hogy úgy néztem ki, mint aki fényes nappal romos épületeket lop. Megértettem volna, valahogy efféleképp: -jó napot kívánok, a feltárási terület nem látogatható, de nyugodtan készítsen pár fotót, addig megfogom a vágómarha pásztorokat. Talán manapság már látogatható. Nem néztem utána, majd megteszem azelőtt, mikor ismét arrafelé vezet az utunk.

4 megjegyzés:

  1. Csókakőn igen, itt még nem voltam.De ahogy írod, nem sokat veszítettem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki tudja! Ki tudja! 2007 óta, sok víz (meg még jég is) lefolyt a Dunán. Meglehet, most már látogatható. Jó lenne, mert így is látszott, igen impozáns megjelenésű rom. Érdemes lenne visszamenni. ... Hm! Tervezgetni kell.:)

      Törlés
  2. Na de! Ha építési terület, akkor indokolt a védelem. A barátságtalan fogadás nem nektek szólt szerintem, hanem az építőanyag tolvajoknak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A védelem indokolt. Én is belátó s megengedő vagyok sokáig. ... Na de! ... Építőanyagot lopni nem Suzukival, hölgyek kíséretével szokás és a tolvaj szándékkal érkező nem áll a kapuba beköszönni.
      S mert nem köszönt vissza -utána is lehetett volna barátságtalan-, bíz azt mondom, tahó módjára viselkedett!

      Törlés