Leírás

A hűséges társ, kísérő, barát, az igaz Vándor ... Élete, történetei, kalandjai. Egy igaz élet igazi történetekkel, igazi kalandozásokkal. Ő Zsömi, az Igaz Vándor!

Kérés

A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is. Elviheted ha kell, nem bánom, de ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való! Köszönettel: MJ

Keresés

"Inkább azt mondom el, hogyan élt." (Az utolsó szamuráj. 2003)

2018. szeptember 20., csütörtök

Mit tehetek a halál ellen?

Ezeket a képkockákat Pöti készítette még 2018.09.18-án

A mai napon már nem fényképeztem Zsömit.
Nincs miért. Nincs semmi pozitív változás, nincs semmi fejlődés. Igyekszem minél kevesebbet zaklatni. Hagyom pihenni és sokat pihen. Szinte az egész éjszakát átaludta és szinte az egész mai napot.
Evett, de csak annyit, és nem önállóan, amennyit megetettem vele. Önerejéből nem kel fel. csak ha felveszem, leviszem a dolgát intézni. Akkor megáll a lábán, elintézi amit akar, kicsit sétálgat majd haza indul. Inni is kevesebbet iszik. Tán mert nem akar miatta többet mozogni, tán mert az orvosa is mondta, a betegség elején többet, később kevesebbet iszik majd. Nem megnyugtató.
Nem is vagyok az. Próbálok lélekben felkészülni, de tudom, úgysem fog sikerülni.

Még nem tudom eldönteni, hogy menni készül, vagy megint erőt gyűjt?
Ma megint ki akartam menni vele kis boldogság hormont gyűjteni, de nem merek.
Féltem, hogy amennyit adok neki vele, annál többet veszek el az úttal.
Fantasztikus, hogy milyen szépen, nyugodtan alszik most is. Egyenletesen lélegzik kihagyások nélkül. Ha álmodik is néha, már nem ad kis nyüsszögő hangokat hozzá, nem rándul a lábacska futást imitálva. Alvás közben néha nyújt egyet, helyezkedik. Kényelmesen, elnyúlva szundikál a birkabőrén, a plédnek használt puha törölközőt sem veri le. Nem gömbölyödik össze, nem húzza össze a testét, nem rándul. Nincs hát fájdalma sem, s fázni sem fázik.
Néha, ha megébred valami zajra, felemeli a buksit és figyel. Ha beszélek hozzá akkor feszülten figyel rám, de nem ad jelet.
Mit tehetnék? Igazat írt Zsuzsanna a tegnapi napra, semmit. Már nem tehetek semmit!
Csak annyit, hogy vele vagyok, mellette vagyok, szeretem, gondozom, simítom.
Mit tehetnék én a halál ellen? Semmit! Ő az erősebb az ördög meg nem ajánlott alkut.

Az animált sor, egyesével: itt, a videó, ha nem indul el akkor: itt!

12 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Talán igen, talán még nem. Talán van még egy dobásom és talán Zsömi is partner lesz benne. Meglépem, mert csak veszteni valóm van. Ő!

      Törlés
  2. Semmit nem tehetünk ez ellen, jön aminek jönnie kell és mi csendes megadással, szomorú szívvel viseljük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ellene semmit, jön ami rendeltetett, de talán lehet késleltetni. Persze az ésszerűség határain belül.

      Törlés
  3. Azt sem tudom, mit írhatnék, hiszen ilyen esetekben nincs az a szó, mondat, amely feloldhatná a szívben a szorítást. Azt a szorítást, melyet az elvesztés félelme okoz, meg a kérdés: mi lesz "az" után? Hogyan tovább? Erősítgesd a lelked, arra gondolj, hogy milyen jó volt neki veletek. És most is jó, azért pihen olyan nyugodtan, mert biztonságban érzi magát. Lát, hall Titeket, jó melegben van, nem fáj neki semmi, szundikál. Ha beszélsz hozzá, és Ő figyel, az is egy jel, ez még egy adalék számára, hogy a legjobb helyen van. A legrosszabb helyzet ez, a várakozás. Sokszor már azt sem tudjuk mire várunk, a csodára, vagy a legrosszabbra, de ilyenkor érezzük leginkább, hogy mennyire tehetetlenek tudunk lenni. Ezt is el kell fogadnunk. Tiszta lelkű ember vagy, és ne félj, előbb-utóbb, a helyére tudsz rakni mindent. Most is, és később is.
    Mint mindig, ölellek Titeket barátsággal, s ha lehet ezt mondani: gondolatban Veletek vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szó nincs, csak Zsöminek van rendre egy olyan megvillanása ami feléleszti a reményt. Ma is volt. Reggel megint ennyire éber és aktív volt amilyen talán egyszer sem 09.03-a óta. Tudom. A hullámzás. De ha rés nyílik a halál pajzsán, hát én oda mindig meg fogok próbálkozni beverni egy éket!
      Nagyon nagyon köszönöm Zsuzsanna és nagyon hálás vagyok Neked a támogatásért a barátságodért!

      Törlés
  4. Megtettél és megteszel mindent,amit egy szerető gazdi tehet! Zsömi érzi,hogy vele vagy! Ez megkönnyíti utolsó napjait!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Remélem, hogy megtettem és remélem megteszek mindent. Nagyon nem szeretnék mellényúlni, hibázni és neki rosszat tenni.

      Törlés
  5. Hétfő óta nem olvastalak titeket. Parádon voltam, dolgoztam, s ott nincs netem, így most pótoltam a történeteket. Szomorú vagyok a történtek miatt, de akinek ilyen szerető gazdija van, az szeretve érzi magát, s neki most ez a legfontosabb. Még ha már az utolsó napjait is tölti, szerintem biztonságban érzi magát. Jó, hogy nem szenved, s nyugodtan tölti napjait. Biztos vagyok benne, hogy mindig az ő érdekeit tartod szem előtt.
    Nekünk három évvel ezelőtt nem volt ilyen szerencsénk a Cirbolya macskánkkal. Őt már jobb volt megváltani, mert hallgatni is fájdalom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a kedvességed Lídia! Köszönöm, hogy velünk vagy, hogy támogatsz bennünket. Várunk a csodára és megpróbálunk kisebb csodát tenni.
      Szörnyű lehet azt a döntést meghozni!

      Törlés
    2. Igen, az volt, de még mindig jobb, minthogy azt lássuk, hogy minden pici mozdulat fáj, percig sem marad meg benne semmi és még csak másfél éves volt.

      Törlés
    3. Természetesen megértem. Adott esetben én is átgondolnám s ha kell, ha nincs más lehetőség, ha már minden megoldás kifogyott hát felvállalnám. Az ember úgyis sok döntése eredményét hurcolja élete végéig, akár helyesen döntött akár nem. Ahogy írod szegény állapotát, helyes döntés volt.

      Törlés